07 March 2015

Spaans leren door naar liedjes te luisteren (7)



Guantanamera
Guajira Guantanamera
Guantanamera
Guajira Guantanamera

o Yo soy un hombre sincero
de donde crece la palma
Yo soy un hombre sincero
de donde crece la palma
y antes de morir yo quiero
cantar mis versos del alma
o Guantanamera Guajira Guantanamera Guantanamera Guajira Guantanamera

o Cultivo la rosa blanca
en junio como en enero
Cultivo una rosa blanca
en junio como en enero
Para el amigo sincero
que me da su mano franca

o Guantanamera
Guajira Guantanamera
Guantanamera
Guajira Guantanamera

o Mi verso es de un verde claro
y de un carmín encendido
Mi verso es de un verde claro
y de un carmín encendido:
Mi verso es un ciervo herido
que busca en el monte amparo.

o Guantanamera
Guajira Guantanamera
Guantanamera
Guajira Guantanamera, etc. Guantanamera Guajira (= een dans, ook wel meisje) Guantanamera Guantanamera Guajira uit Guantanamera

Nederlandse vertaling:

o Ik ben een oprechte man
uit het land waar de palmen groeien
Ik ben een oprechte man
uit het land waar de palmen groeien
en voordat ik sterf,
wil ik mijn liedjes vanuit mijn ziel zingen

o Guantanamera Guajira Guantanamera Guantanamera Guajira Guantanamera o Ik cultiveer de witte roos zowel in juni als in januari Ik cultiveer een witte roos zowel in juni als in januari Voor de ware vriend die me oprecht zijn hand geeft o Guantanamera Guajira Guantanamera Guantanamera Guajira Guantanamera o Mijn lied is van een helder groen en van een gloeiend karmozijn Mijn lied is van een helder groen en van een gloeiend karmozijn Mijn lied is een gewond hert dat in de bergen beschutting zoekt. o Guantanamera Guajira Guantanamera Guantanamera Guajira Guantanamera, etc. < Terug Useful links

  1. De Spaanse Top 40

No comments: