07 December 2006

Jongleren trainen volgens het pyramidesysteem

Hallo,
Omdat het buiten (is dit een pleonasme ?) maar blijft regenen, ben ik tussen het computeren door mijn vaardigheden met de jongleerballen aan het bijschafen.

Op deze site heb ik een trainingsprogramma opgezocht dat de discipline in het gooien verhoogt.

Bovenaan een kladblaadje zet ik de siteswapnotitie van het trucje dat ik wil oefenen.
Daaronder de trainingsopdrachten. Tien maal het trucje gooien met 1 herhaling, dan tien maal met 2 herhalingen, etcetera. totdat je aan je maximale aantal herhalingen van het trucje zit.

Ik kan 5 ballen bijvoorbeeld maximaal zeven keer herhalen.
Aan het einde gekomen, gooi je het trucje dan nog één keer "vrij" en kijkt dan waar het schip c.q. de bal strandt. Altijd op de grond als het goed is...

No comments: